Δημοφιλείς αναρτήσεις

Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΝΙΤΣΕ

Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΜΟΥ
Από τότε που κουράστηκα να ψάχνω
έμαθα να βρίσκω.
Από τότε που ένας άνεμος μου εναντιώθηκε
ταξιδεύω με όλους τους ανέμους.




ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
Όπου κι αν βρίσκεσαι,σκάβε βαθιά!
Εκεί κάτω είναι η πηγή!
Άσε τους σκοταδιστές να ωρύονται:
"Κάτω υπάρχει μονάχα η Κόλαση!"




ΕΓΚΟΣΜΙΑ ΣΟΦΙΑ
Μη μένεις κάτω στα πεδινά!
Μην ανεβαίνεις πολύ ψηλά!
Ωραιότερος φαίνεται ο κόσμος
από ένα μέσο ύψος.




ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Όταν ερμηνεύω τον εαυτό μου πάντοτε τον
εξαπατώ.
Δεν μπορώ να γίνω ερμηνευτής του εαυτού μου.
Αλλά όποιος τραβάει τον δρόμο του
φέρνει και τη δική μου εικόνα στο φως.




ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΔΕΡΜΑ
Το δέρμα μου σκίζεται,καθώς το φίδι
μέσα μου ποθεί,σαν να μην έφαγε
χώμα αρκετό,την πείνα του να σβήσει
με περισσότερη γη.Σέρνομαι ανάμεσα
στα χόρτα και στα χαλίκια,απόμερα
πεινασμένος και γεμάτος όρεξη
να φάω αυτό που πάντα έτρωγα:
εσένα,τροφή των φιδιών,εσένα γη!




ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ
Πετώ και χύνω πράγματα πολλά
γι'αυτό και λέτε πως είμαι γεμάτος περιφρόνια.
Όταν ρουφάς από ένα ξέχειλο ποτήρι
χύνεις και πετάς πολύ
δίχως ωστόσο να περιφρονείς αυτό που πίνεις.




Η ΠΑΡΟΙΜΙΑ ΜΙΛΑΕΙ
Οξύς και πράος,χυδαίος και λεπτός
απόμακρος κι οικείος,βρώμικος και καθαρός
τόπος συνάντησης τρελών και σοφών:
είμαι όλα αυτά και θέλω να είμαι
ταυτόχρονα περιστέρι,φίδι και γουρούνι.




ΦΑΡΜΑΚΟ ΓΙΑ ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΟΥΣ
Παραπονιέσαι πως δεν βρίσκεις τίποτα νόστιμο;
Πάντα,φίλε μου,οι ίδιες παλιές παραξενιές;
Σ'ακούω να βλαστημάς,να φτύνεις,και να
θορυβείς
λυγίζει η καρδιά κι η υπομονή μου.
Ακολούθησέ με φίλε!Αποφάσισε ελεύθερα
να καταπιείς με μιας ένα παχύ βατράχι!
Είναι ότι πρέπει για τη δυσπεψία!




ΑΙΤΗΜΑ
Γνωρίζω το πνεύμα πολλών ανθρώπων
κι όμως δεν ξέρω ποιος είμαι εγώ!
Το μάτι μου είναι πολύ κοντά μου
δεν είμαι αυτό που βλέπω.
Θα ήταν όφελος μεγάλο αν μπορούσα
να βρεθώ μακριά από τον εαυτό μου.
Όχι βέβαια τόσο μακριά όσο ο εχθρός μου!
Ο καλύτερός μου φίλος είναι κιόλας μακριά μου
ανάμεσα σε μένα και σ'αυτόν η μέση!
Μαντεύετε τι αναζητώ;




Η ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ ΜΟΥ
Πρέπει ν'ανέβω εκατό σκαλιά.
Πρέπει ν'ανέβω,και σας ακούω να φωνάζετε:
"Είσαι σκληρός!Μα από πέτρα είμαστε;"
Πρέπει ν'ανέβω εκατό σκαλιά
κι ούτε ένας σας δεν θέλει να μου γίνει
σκαλοπάτι!




Ο ΑΝΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
Α.- Στέκει κι αφουγκράζεται: τι τον έκανε να σαστίσει;
     Τι άκουσε να αντηχεί στ'αυτιά του;
     Τι ήταν αυτό που τον έκανε να τα χάσει;
Β.- Σαν όλους που κάποτε φόρεσαν αλυσίδες
     έτσι κι αυτός ακούει παντού το θόρυβό τους.




ΣΥΝΕΣΗ
Σε τούτη την περιοχή κανείς δεν ταξιδεύει με 
ασφάλεια:
κι αν είσαι μυαλωμένος πρόσεχε διπλά!
Σε σαγηνεύουν και σε αγαπούν μέχρι να σε 
κατασπαράξουν.
Είναι φανατικοί: γι'αυτό μυαλό δεν έχουν!




Ο ΜΟΝΑΧΙΚΟΣ
Σιχαίνομαι ν'ακολουθώ,σιχαίνομαι και να
καθοδηγώ.
Να υπακούω;Όχι!Και να κυβερνώ;Ούτε και
τούτο!
Όποιος δεν φοβάται τον εαυτό του φόβο δεν
προκαλεί.
Και μόνον όποιος φόβο προκαλεί μπορεί να
οδηγήσει άλλους.
Σιχαίνομαι ακόμη και να καθοδηγώ τον εαυτό
μου!
Μ'αρέσει,όπως στα ζώα του δάσους και της
θάλασσας
να χάνομαι για λίγο
να κάθομαι ανακούρκουδα σε μια ερημιά
και να στοχάζομαι
να ξαναφέρνω πάλι πίσω τον εαυτό μου από
μακριά
πλανεύοντας τον για να γυρίσει ξανά σ'εμένα.




ΗΡΑΚΛΕΙΤΙΣΜΟΣ
Μονάχα η μάχη
γεννάει στη Γη την ευτυχία
και για να δημιουργηθεί η φιλία
χρειάζεται του μπαρουτιού η κάπνα!
Και οι φίλοι γίνονται σε τρεις μονάχα
περιπτώσεις:
όταν είναι αδέρφια στη δυστυχία
όταν είναι ίσοι μπροστά στους εχθρούς
όταν είναι ελεύθεροι μπροστά στον θάνατο!




ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ ΠΟΙΗΤΗ
Δώστε μου κόλλα και γρήγορα
θα βρω εγώ τα ξύλα να κολλήσω.
Να δώσεις νόημα σε τέσσερις ανόητες
ρίμες: αυτό είναι αρκετό περήφανο
για να σε κάνει!




Ο ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ
"Δεν υπάρχει πια μονοπάτι!Άβυσσος γύρω,
νεκρική σιγή!"
Εσύ το θέλησες!Γιατί παράτησες το μονοπάτι;
Μείνε τώρα ψύχραιμος και διαυγής,ω ξένε
γιατί χάθηκες αν πιστέψεις στον κίνδυνο.




ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ
Ερευνητής εγώ;Ω,μη λέτε αυτή τη λέξη!
Εγώ είμαι μόνο βαρύς -τόσα πολλά κιλά!
Πέφτω,πέφτω δίχως σταματημό
και τελικά φτάνω στο βάθος.




ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
"Έρχομαι σήμερα,γιατί έτσι μου ήρθε σήμερα"
σκέφτεται εκείνος που έρχεται για πάντα.
Που δεν τον νοιάζει τι θα πει ο κόσμος:
"Έρχεσαι πολύ νωρίς!Έρχεσαι πολύ αργά!" α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου